De verzendkosten voor het retour sturen van producten zijn voor je eigen rekening. Het is verstandig hierbij een “bewijs van ontvangst” te vragen aan je verzender en het pakket deugdelijk te verpakken. Je kan uiteraard het pakket ook terugbrengen in onze winkel.
Retourneren
Met het toepassen van het herroepingsrecht vervalt niet je eventuele betaalverplichting. Je moet wel binnen de gestelde termijn betalen. Is door het retour verwerken in onze administratie een tegoed ontstaan en heb je de bestelling vooraf met iDEAL betaald, dan storten wij dit zo spoedig mogelijk op je rekening.
Dat betekent: binnen 5 dagen na verwerking van het retour en uiterlijk 14 dagen na je retourmelding.
Heb je verzendkosten betaald dan krijg je deze kosten terug als je de gehele bestelling retour stuurt. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons hebt betaald. Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo.
Ben je onverwacht niet tevreden met je bestelling dan kun je gebruik maken van je herroepingsrecht. Je hebt het recht om binnen 24 uur, met opgave van redenen, een artikel retour te sturen. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld.
De herroepingstermijn verstrijkt 24 uur na de dag:
- waarop het artikel in je bezit is;
- waarop je het laatste artikel hebt ontvangen (bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd);
- waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen (bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat).
Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door het geven van een retouropdracht via een email naar [email protected] Na ontvangst van je retourmelding ontvang je van ons de gegevens voor het versturen van het pakket.
Je kunt het artikel alleen terugsturen als:
- het product compleet is
- in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en verpakking.
- Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.
Sommige artikelen kun je niet retourneren omdat de producten een beperkte houdbaarheid hebben, of om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggezonden.